muhasabah diri..

Tujuan hamba bina laman blog ini bukan bertujuan untuk bermegah-megah,menunjuk2..tapi untuk berkongsi ilmu yg hamba ada..

didalam penghasilan blog ini, banyak rintangan dan cabaran yang hamba hadapi..dianggap remeh xusah cakap la..selalu !

sesetengah org berpendapat, kalau nak kumpul sesuatu , mesti ade sentimental value ..mgkn sbg contoh barang tersebut pemberian dari sesorg , mcm bapak yg bagi helmet ke, pakcik yg bagi ke..tapi bg hamba, koleksi hamba ini ada sentimental value nye yang tersendiri..setiap helmet yang hamba ada, mempunyai sejarah nya yang tersendiri.. contoh yang paling mudah : dari segi pencarian matawang. memandangkan hamba ini miskin papa kedana, maka setiap keringat yang hamba keluarkan membuatkan hamba amat sayang pada koleksi hamba..pengalaman susah-senang mencari keringat, akan tersemat abadi..sebagai contoh, kenapa ade diantara mereka yang gemar membeli motosikal2 lama yang dah macam bangkai besi buruk.. ?? jawabnye, jawab la sendiri..dan bagi helmet itu sendiri, setiap calar-balar yang ada di permukaan masing2 terlakar sejarah masing2..sebab itu , terhasillah " Yang Bersinar Kita Buang, Yang Buruk Kita Simpan"..fikir2kan lah..


suatu hari hamba pernah bertemu dengan seorg kenalan hamba di warung mamak,berborak..tiba2 terpetik dari mulut kawan hamba
"ko pnah x bukak blog satu mamat ni ?pasal helmet2 buruk...nak mnunjuk la yg die ada helmet,skrng ramai btol bdak2 br nak up,nak otai cepat,upload mcm2 gbr kt myspace,xpun join forum2 sbb nak tunjuk hebat...dalam forum cakap bkn main lebat,rupe2nye JANGGUT je yg lebat..ceh..aku xpaham btol"
ujar beliau walhal beliau xtau tuan tanah ade depan mata...

xpelah beliau nak br komen cmtu,asal kan
nawaitu hamba xberubah ;

untuk berkongsi ilmu dengan rakan2 seperjuangan lain..

seperkara lagi,harga belian hamba xkan hamba dedahkan kerna pasaran helmet sering berubah2..hamba tidak mahu blog hamba yg kudus ini dijadikan sebagai platform rujukan harga.harga mahal xpa,asalkan hati puas! janji harga kena pada gaya..

tapi ingin hamba igtkan diri hamba serta tuan2 yg lain,membeli ikut kemampuan,jangan sampai helmet berkilat tersusun rapi,tapi anak bini tergadai.

belajarlah menghormati org lain,jikalu ingin dihormati. ilmu kita xtinggi,ramai lagi di luar sana yg lebih tinggi..

jutaan terima kasih pada otai2 yg banyak mengajar hamba ttng hobi hamba ini...pd mereka yg tidak kekok untk menegur hamba..terima kasih juga pada "potai-potai" yang bnyk memberi "galakan membina" pada hamba..hahaha

sesungguhnya yg buruk itu datangnya dari tuan hamba,dan yg baik itu datangnya dari Allah s.w.t..wasalam

mereka-mereka yang banyak mengajar hamba tentang dunia ini.terima kasih banyak-banyak..

2 kutukan!:

April 17, 2009 at 10:48 PM umizue said...

wah wah wah..
makin lame makin mantap...
teruskan perjuangan anda...
chaiyok!!!!!!

April 23, 2009 at 4:42 AM Unknown said...

manede umi..biase2 je..ramai lagi yg hebat2 kt luar sana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...